Training ‘Ik leer anders’ (beelddenken)

“Ik voel me anders en ik leer anders”

Dit is een uitspraak die ik regelmatig hoor tijdens mijn trainingen ‘Ik leer anders’. Als kind had ik ook al vrij vroeg door dat ik anders was dan de andere kinderen in mijn klas. Zij konden de leerkracht goed volgen en zodra deze klaar was met de uitleg, gingen ze aan de slag. Ik niet. Ik had ondertussen alles gezien en gehoord in de klas, maar ook buiten de klas. Alle indrukken kwamen visueel en auditief extra binnen.

Tijdens oudergesprekken kregen mijn ouders vaak te horen dat ik een dromer was. Volgens de leerkrachten lette ik niet goed op tijdens uitlegmomenten. Dit deed ik echter wel, maar veel informatie bleef niet hangen. Jammer dat de leerkrachten toen nog niet doorhadden dat ik een beelddenker was. Als ze geweten hadden dat ik informatie vooral door zien, voelen en beleven kan onthouden, hadden ze hier vast rekening mee gehouden. In de 15 jaar dat ik voor de klas sta, combineer ik vooral het auditieve – en visuele informatieproces, zodat ook de beelddenkers in mijn klas de informatie binnen krijgen.

Informatieproces

Iedereen gebruikt hetzelfde informatieproces. We nemen informatie op, deze informatie wordt in ons hoofd verwerkt en opgeslagen. Deze opgeslagen informatie kun je weer terughalen wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld bij een proefwerk.

Per persoon verschilt de voorkeur van het opnemen,Lessons4You - Hersenhelften van een beelddenker verwerken en onthouden van de informatie:
– Horen (auditief)
– Voelen (kinesthetisch)
– Denken (auditief digitaal)
– Zien (visueel = beelddenken)

Op de afbeelding hiernaast is bij een woorddenker de linker hersenhelft vooral
actief en bij een beelddenker vooral de rechterhersenhelft.

Training ‘Ik leer anders’

De training ‘Ik leer anders’ is een training bedoelt voor leerlingen van de basisschool met leerproblemen, dyslexie, ADHD, ADD, hoogbegaafdheid, Gecertificeerd coach 'Ik leer anders'beelddenken en/of hoogsensitief. Tijdens de training maken we de lesstof visueel, zodat de leerling deze goed kan onthouden.

Als ouder bent u aanwezig bij deze training, zodat u de techniek zelf ook leert en u deze ook in de toekomst nog verder kunt toepassen bij uw kind. Tijdens de training komen o.a. lezen, spelling, rekenen, klokkijken en de tafels aan bod. De training bestaat uit 4 sessies van elk 60 minuten, waarbij ik  in de laatste 15 minuten van elke sessie nog wat tips en handvatten geef om thuis aan de slag te gaan. Daarnaast kunt u tijdens dit moment ook uw vragen stellen. Bij deze training ontvangt u ook het werkboek ‘Ik leer anders’ t.w.v. €39,-

Deze training is bedoelt voor basisschoolleerlingen. Het is echter niet zo dat een leerling alleen op de basisschool begeleiding nodig heeft. Op de middelbare school kan het ook handig zijn om deze techniek in te zetten bij alle vakken. Als ik middelbare scholieren begeleid maken we vaak samenvattingen en mindmaps die heel visueel zijn opgesteld, zodat de informatie goed blijft hangen. Daarnaast bekijken we korte filmpjes om de moeilijke begrippen te verduidelijken. Iedereen leert op een andere manier en daarom levert Lessons4you maatwerk.

Tarieven

Pakket Prijs

'Ik leer anders' basispakket

Intakegesprek, 4 sessies á 60 minuten en het werkboek 'Ik leer anders'.

€ 279,-

Losse vervolgsessie 'Ik leer anders'

Losse vervolgsessie om nog meer vakken op de visuele manier aan te pakken.

€ 60,-